خبر گزاری جوانان ایران - آینه

آیا مسئولان در سیاست‌هایشان تجدیدنظر می‌کنند؟ کل خریداران روزنامه‌های ایران کمتر از بینندگان یک وب‌سایت خبری!

تاریخ:شنبه 1 خرداد 1395-02:16 ب.ظ

آیا مسئولان در سیاست‌هایشان تجدیدنظر می‌کنند؟ کل خریداران روزنامه‌های ایران کمتر از بینندگان یک وب‌سایت خبری!

تاریخ:شنبه 1 خرداد 1395-02:14 ب.ظ

توسعه سریع ظرفیت‌های رو به فزونی فضای مجازی در پوشش به لحظه رویدادها در کنار امکان ارائه محتوا با فرمت‌های مختلف در این فضا و همچنین کیفیت بالایی که می‌توان در این ظرف مورد توجه قرار داد، روزنامه نگاری کاغذی را به شدت در حاشیه برده و مطبوعات کاغذی به خصوص روزنامه‌ها، به سرعت در حال ریزش مخاطب هستند و علی‌رغم تفسیرهای برخی تئوریسین‌های حوزه ارتباطات، رسانه‌های کاغذی به سرعت کوچک‌ می‌شوند و رسانه‌های مجازی با سرعتی عجیب رشد می‌‎کنند.

در ایران اما سرعت ریزش مخاطب روزنامه‌ها به مراتب بیش از سایر کشورهاست و این واقعیت در آمار تازه‌ای که حسین انتظامی معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرده، کاملاً نمود دارد. انتظامی تأکید کرده، میزان واقعی تیراژ روزنامه ها ۹۰۰ هزار نسخه است که از این میزان نیز تنها ۵۰۰ هزار نسخه به فروش می رسد و به عبارتی، نصف تیراژ از روی دکه ها به دفاتر این نشریات برگشت می خورد.

در واقع تعداد کل مخاطبان روزنامه‌های ایران به اندازه بینندگان یک وب‌سایت خبری داخلی ـ خبرگزاری و سایت‌های خبری زیر رتبه ۲۰ در رده بندی الکسا ـ نیز نیست و اگر قرار باشد این تعداد مخاطب را با مخاطبان کانال‌های خبری در تلگرام مقایسه کرد، می‌توان به قدرت اطلاع رسانی ارزان قیمت این کانال‌ها و کم‌اثر شدن مطبوعات در کشورمان توجه نمود.

این آمارها نشان می‌دهد، دیگر خبری از نشریات ایرانی که تیراژهای شش رقمی داشتند، نیست و قریب به اتفاق مردم کشورمان، به دنبال خبر و تحلیل در بستر مجازی هستند و حاضر به پرداخت چندصد یا هزار تومان برای خوانندگان خبر و تصاویری که متعلق به یک روز قبل است، نیستند. در واقع مطبوعات ایرانی زمانی در سراشیبی قرار گرفتند که مجموعه خبرهایی تازه و انحصاری برای ارائه نداشتند و به جمع آوری کننده خبرهای روز گذشته تبدیل شدند.

با وجود این،  همچنان نشریات تازه‌ای در کشورمان متولد می‌شود و بسیاری از نشریات پرسابقه نیز سرمایه گذاری کلانی برای دوام در این فضا انجام داده‌اند؛ تلاش‌هایی که به نظر می‌رسد فرجامی جز شکست نداشته باشد، چون حرفه‌ای‌ترین نشریات اروپایی و آمریکایی نیز به مرور در حال حذف نسخه‌های چاپی و تمرکز بر نسخه آنلاین هستند.

تابناک نوشت  در این شرایط با وجود اذعان به کاهش چشمگیر نقش نشریات کاغذی در اطلاع رسانی کشور، همچنان بخش عمده اعتبارات و کمک‌هایی که توسط نهادهای مسئول در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توزیع می‌شود، به نشریات کاغذی اختصاص می‌یابد و رسانه‌های آنلاین از کمترین میزان مخاطب برخوردارند. باید پرسید آیا مسئولان مطبوعاتی در سیاست‌هایشان تجدیدنظر می‌کنند؟




الیاس حضرتی: در اوضاع کنونی، پیش‌بینی رئیس مجلس قدری سخت است/افرادی نیز هستند که اصلاح‌طلب بودند و در لیست اصولگرایان قرار گرفتند

تاریخ:شنبه 1 خرداد 1395-02:14 ب.ظ

همزمان با جلسه اصلاح‌طلبان، جلسه دیگری نیز با حضور منتخبان اصولگرا در مکان دیگری تشکیل شد. به گفته امیر خجسته، منتخب مردم همدان، در این نشست ۱۳۱ منتخب مجلس دهم در جلسه حضور داشتند.

حضور پرشمار منتخبان اصولگرا در جلسه فراکسیون فراگیر، معادلات موجود بر سر انتخاب رئیس مجلس را قدری پیچیده کرده است. در جلسه گذشته این دو طیف تعداد فراکسیون امید بیشتر بود و در این جلسه تعداد اصولگرایان بیشتر و همین باعث شده است تا ابهام بر سر ریاست مجلس همچنان ادامه داشته باشد.

الیاس حضرتی در گفت‌وگو با تابناک در خصوص این موضوع اظهار داشت: در جلسه روز گذشته فراکسیون امید، دقیقاً ۱۰۵ تن حضور داشتند؛ اما این به معنای آن نیست که اعضای این فراکسیون ۱۰۵ نفر بوده است، بلکه همیشه و در هر جلسه‌ای، حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد افراد غایب هستند.

این نماینده منتخب تهران در ادامه افزود: بسیار اتفاق می‌افتد که تعدادی از نمایندگان به دلایل مختلف موفق به حضور در مجلس نشوند؛ برخی در شهرستان حضور دارند و برخی دیگر در جلسات همزمان شرکت می‌کنند؛ بنابراین، همیشه تعدادی نمی‌توانند در جلسات باشند، حتی جلسات خود مجلس نیز به همین صورت برگزار می‌شود، به گونه ای ‌که گاهی از ۲۹۰ نفر نماینده، مجلس با ۲۰۰ نفر و حتی کمتر نیز تشکیل می‌شود.

وی در پاسخ به اینکه برآورد شما از تعداد اعضای فراکسیون امید به چه صورت است و میزان تأثیر گذاری آن در انتخاب رئیس مجلس تا چه حدی است، گفت: در شرایط کنونی، با توجه به تشکیل دو فراکسیون امید و فراگیر، حالت بینابینی ایجاد شده و رقابت بسیار تنگاتنگی وجود دارد.

وی گفت: حدود شصت تن از مستقلان تعیین‌کننده نهایی بازی خواهند بود؛ البته بستگی به این دارد که با چه گرایشی بیشتر همراهی کنند؛ بنابراین، فعلاً نمی‌توان پیش‌بینی کرد که قرار است در مجلس چه اتفاقی رخ دهد، ولی همین ‌قدر می‌توان گفت که رقابت بین عارف و لاریجانی، رقابت نزدیک و در عین ‌حال دوستانه‌ای خواهد بود.

این نماینده مجلس در پاسخ به اینکه اعضای فراکسیون امید اعلام می‌کنند، اکثریت را در اختیار دارند، ولی تعداد حاضران در جلسه فراکسیون فراگیر بیشتر بوده، این موضوع را چگونه ارزیابی می‌کنید، گفت: البته در این ‌بین، گاهی شیطنت‌هایی هم می شود. در جلسه گذشته، تعداد ما ۱۵۸ نفر بود و تعداد فراکسیون فراگیر ۱۳۰ اعلام شد، ولی بعد از اینکه ما رقم را اعلام کردیم، آن‌ها ‌هم تعداد خود را بالا بردند.

وی گفت: با این حال من فکر می‌کنم اگر مستقل‌ها هم بین دو فراکسیون تقسیم شوند، اعضای هر یک از فراکسیون‌ها، تقریباً مساوی خواهد بود و احتمالاً اعضای فراکسیون امید، چیزی حدود ۱۵۰ نفر و تعداد فراکسیون اصولگرایان حدود ۱۴۰ یا کمتر باشد.

این نماینده در پاسخ به اینکه مبنای شما برای اینکه تعداد اصلاح‌طلبان از اصولگرایان بیشتر است، چیست به تابناک گفت: بر اساس لیست کاندیداهایی که در لیست امید قرار گرفته‌اند، تعداد مشخص است؛ بنابراین می‌توان گفت، تعداد چند نفر هستند؛ البته عده‌ای هم از اصولگرایان هستند که در لیست امید بودند که این‌ها را نیز در نظر گرفته‌ایم.

این نماینده منتخب گفت: این حرف که برخی اصولگرایان با نام اصلاح‌طلبی وارد مجلس شده‌اند، درست است؛ اما باید این نکته را نیز در نظر گرفت، افرادی نیز هستند که اصلاح‌طلب بودند و در لیست اصولگرایان قرار گرفته‌اند. همچنین برخی هستند که در ضمن اصولگرایی، نظر دیگری درباره ریاست مجلس دارند.

این نماینده در پایان گفت: در اوضاع کنونی، پیش‌بینی رئیس مجلس قدری سخت است، ولی باید جلو رفت و دید قرار است در روزهای آتی چه اتفاقاتی رخ دهد.

بنا بر گفته‌های منتخبان مجلس و با توجه به زورآزمایی روز گذشته دو جناح سیاسی، به نظر می‌رسد، همچنان سنگینی کفه ترازو به سمت اصولگرایان است و تکیه لاریجانی بر کرسی ریاست برای یک دوره دیگر نیز تضمین ‌شده خواهد بود




فصل جدید همکاری ایران وهند /چابهار به قطب تجارت و انرژی منطقه تبدیل می شود

تاریخ:شنبه 1 خرداد 1395-02:13 ب.ظ


ادامه مطلب


نوبخت: پس از برجام حدود 3.5میلیارد دلار در کشور سرمایه گذاری خارجی انجام شد

تاریخ:شنبه 1 خرداد 1395-02:13 ب.ظ

محمدباقر نوبخت روز شنبه در نخستین نشست شورای برنامه ریزی استان های منطقه یک کشور در ساری افزود: این میزان سرمایه گذاری به دنبال سفر رئیسان جمهوری 9 کشور به ایران پس از برجام انجام شده است.
معاون رییس جمهوری گفت : اسامی طرح ها و میزان سرمایه گذاری موجود و قابل ارائه است.
وی با اظهار این که برجام سنگ بزرگی را از پیش پای اقتصاد برداشت ، تاکید کرد : برجام با حمایت رهبر معظم انقلاب اسلامی و پشتیبانی مردم از دولت به موفقیت رسید.
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گفت: آنچه در اقتصاد مقاومتی برای بهبود کسب و کار و رونق اقتصادی مطرح است ، با برداشت تحریم امکان پذیر شده است.
وی برقرار و روان شدن رابط بین المللی را یکی از دستاوردهای برجام برشمرد و افزود : با این رویداد مهم 9 رئیس جمهوری به ایران سفر کردند و در چند روز آینده نیز نخست وزیر هند هم به ایران می آید و اینها از برکات برجام است .
نوبخت گفت : البته برخی ها به دنبال زیرسئوال بردن کارکردهای بزرگ برجام هستند ، در حالی که برجام مربوط به دولت نیست و این دستاورد نظام است و ما نیز مدعی موفقیت 100 درصدی برجام نبوده ایم.
وی افزود : برخی می خواهند این موفقیت دولت و نظام را با هر روشی زیر سئوال ببرند و برای شکست آن هم روز و ساعت می شمارند.
نشست شورای برنامه ریزی استان های منطقه یک کشور که در مجتمع شهید بهشتی فرح آباد ساری آغاز به کار کرد ، یک روزه است.
استانداران مازندران ، گیلان و گلستان از شرکت کنندگان در این نشست هستند.
استاندار مازندران هدف از برگزاری این نشست را بررسی مسائل بودجه و توسعه ای این سه استان اعلام کرد .
ربیع فلاح گفت : چگونگی اجرای سیاست اقتصاد مقاومتی به عنوان دیگر هدف برگزاری نشست شورای برنامه ریزی استان های منطقه یک کشور بررسی و مورد ارزیابی قرار می گیرد .


با حجابت هم حالی به حالی می‌شوی؟!

تاریخ:شنبه 1 خرداد 1395-07:56 ق.ظ


ادامه مطلب


بردگی عجیب و کابوس‌وار یک زن +تصاویر




داغ کن - کلوب دات کام
نظرات() 
Chloe Hughes
چهارشنبه 30 بهمن 1398 01:06 ب.ظ
This excellent website definitely has all of the info I wanted about this subject and didn't know who to ask.
Chloe Hughes
چهارشنبه 30 بهمن 1398 01:05 ب.ظ
This excellent website definitely has all of the info I wanted about this subject and didn't know who to ask.
Chloe Hughes
چهارشنبه 30 بهمن 1398 01:05 ب.ظ
This excellent website definitely has all of the info I wanted about this subject and didn't know who to ask.
Chloe Hughes
چهارشنبه 30 بهمن 1398 01:05 ب.ظ
This excellent website definitely has all of the info I wanted about this subject and didn't know who to ask.
Chloe Hughes
چهارشنبه 30 بهمن 1398 01:05 ب.ظ
This excellent website definitely has all of the info I wanted about this subject and didn't know who to ask.
Chloe Hughes
چهارشنبه 30 بهمن 1398 01:05 ب.ظ
This excellent website definitely has all of the info I wanted about this subject and didn't know who to ask.
Chloe Hughes
چهارشنبه 30 بهمن 1398 01:05 ب.ظ
This excellent website definitely has all of the info I wanted about this subject and didn't know who to ask.
Chloe Hughes
چهارشنبه 30 بهمن 1398 01:05 ب.ظ
This excellent website definitely has all of the info I wanted about this subject and didn't know who to ask.
Sherry Carter
دوشنبه 28 بهمن 1398 08:55 ق.ظ
Thanks for your marvelous posting! I seriously enjoyed reading it, you're a great author.I will make sure to bookmark your blog and may come back later in life. I want to encourage you to ultimately continue your great work, have a nice weekend!
Sherry Carter
دوشنبه 28 بهمن 1398 08:55 ق.ظ
Thanks for your marvelous posting! I seriously enjoyed reading it, you're a great author.I will make sure to bookmark your blog and may come back later in life. I want to encourage you to ultimately continue your great work, have a nice weekend!
Sherry Carter
دوشنبه 28 بهمن 1398 08:55 ق.ظ
Thanks for your marvelous posting! I seriously enjoyed reading it, you're a great author.I will make sure to bookmark your blog and may come back later in life. I want to encourage you to ultimately continue your great work, have a nice weekend!
Sherry Carter
دوشنبه 28 بهمن 1398 08:55 ق.ظ
Thanks for your marvelous posting! I seriously enjoyed reading it, you're a great author.I will make sure to bookmark your blog and may come back later in life. I want to encourage you to ultimately continue your great work, have a nice weekend!
Sherry Carter
دوشنبه 28 بهمن 1398 08:55 ق.ظ
Thanks for your marvelous posting! I seriously enjoyed reading it, you're a great author.I will make sure to bookmark your blog and may come back later in life. I want to encourage you to ultimately continue your great work, have a nice weekend!
Sherry Carter
دوشنبه 28 بهمن 1398 08:55 ق.ظ
Thanks for your marvelous posting! I seriously enjoyed reading it, you're a great author.I will make sure to bookmark your blog and may come back later in life. I want to encourage you to ultimately continue your great work, have a nice weekend!
Sherry Carter
دوشنبه 28 بهمن 1398 08:55 ق.ظ
Thanks for your marvelous posting! I seriously enjoyed reading it, you're a great author.I will make sure to bookmark your blog and may come back later in life. I want to encourage you to ultimately continue your great work, have a nice weekend!
Sherry Carter
دوشنبه 28 بهمن 1398 08:55 ق.ظ
Thanks for your marvelous posting! I seriously enjoyed reading it, you're a great author.I will make sure to bookmark your blog and may come back later in life. I want to encourage you to ultimately continue your great work, have a nice weekend!
Sherry Carter
دوشنبه 28 بهمن 1398 08:55 ق.ظ
Thanks for your marvelous posting! I seriously enjoyed reading it, you're a great author.I will make sure to bookmark your blog and may come back later in life. I want to encourage you to ultimately continue your great work, have a nice weekend!
Sherry Carter
دوشنبه 28 بهمن 1398 08:55 ق.ظ
Thanks for your marvelous posting! I seriously enjoyed reading it, you're a great author.I will make sure to bookmark your blog and may come back later in life. I want to encourage you to ultimately continue your great work, have a nice weekend!
Dana Brooks
شنبه 26 بهمن 1398 08:44 ب.ظ
That is a great tip particularly to those fresh to the blogosphere. Short but very accurate information… Appreciate your sharing this one. A must read post!
Dana Brooks
شنبه 26 بهمن 1398 08:44 ب.ظ
That is a great tip particularly to those fresh to the blogosphere. Short but very accurate information… Appreciate your sharing this one. A must read post!
Dana Brooks
شنبه 26 بهمن 1398 08:44 ب.ظ
That is a great tip particularly to those fresh to the blogosphere. Short but very accurate information… Appreciate your sharing this one. A must read post!
Dana Brooks
شنبه 26 بهمن 1398 08:44 ب.ظ
That is a great tip particularly to those fresh to the blogosphere. Short but very accurate information… Appreciate your sharing this one. A must read post!
Dana Brooks
شنبه 26 بهمن 1398 08:44 ب.ظ
That is a great tip particularly to those fresh to the blogosphere. Short but very accurate information… Appreciate your sharing this one. A must read post!
Angie Harris
پنجشنبه 24 بهمن 1398 04:29 ب.ظ
Thank you for sharing with us, I always discover something new from your posts.
Angie Harris
پنجشنبه 24 بهمن 1398 04:29 ب.ظ
Thank you for sharing with us, I always discover something new from your posts.
Jenna Brooks
سه شنبه 22 بهمن 1398 10:59 ب.ظ
An intriguing discussion is definitely worth comment. I do think that you should write more about this topic, it may not be a taboo matter but typically people don’t talk about these topics. To the next! Best wishes!!
Jenna Brooks
سه شنبه 22 بهمن 1398 10:59 ب.ظ
An intriguing discussion is definitely worth comment. I do think that you should write more about this topic, it may not be a taboo matter but typically people don’t talk about these topics. To the next! Best wishes!!
Jenna Brooks
سه شنبه 22 بهمن 1398 10:59 ب.ظ
An intriguing discussion is definitely worth comment. I do think that you should write more about this topic, it may not be a taboo matter but typically people don’t talk about these topics. To the next! Best wishes!!
Jenna Brooks
سه شنبه 22 بهمن 1398 10:59 ب.ظ
An intriguing discussion is definitely worth comment. I do think that you should write more about this topic, it may not be a taboo matter but typically people don’t talk about these topics. To the next! Best wishes!!
Jenna Brooks
سه شنبه 22 بهمن 1398 10:59 ب.ظ
An intriguing discussion is definitely worth comment. I do think that you should write more about this topic, it may not be a taboo matter but typically people don’t talk about these topics. To the next! Best wishes!!
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر


نمایش نظرات 1 تا 30


Admin Logo
themebox Logo



ساخت وبلاگ در میهن بلاگ

شبکه اجتماعی فارسی کلوب | اخبار کامپیوتر، فناوری اطلاعات و سلامتی مجله علم و فن | ساخت وبلاگ صوتی صدالاگ | سوال و جواب و پاسخ | رسانه فروردین، تبلیغات اینترنتی، رپرتاژ، بنر، سئو