خبر گزاری جوانان ایران - آینه

حبیب مرد تنهای شب

تاریخ:جمعه 21 خرداد 1395-01:35 ب.ظ

بیوگرافی حبیب مرد تنهای شب

حبیب در ۴ مهر ۱۳۳۱ در شمران تهران به‌دنیا آمد. در خانوادهٔ او، برادرانش نیز به موسیقی علاقه داشتند اما تنها خود حبیب به موسیقی حرفه‌ای روی آورد. برادران او منوچهر، منصور و محمود، و خواهران او مریم و افت هستند. منصور برادر حبیب در سال ۱۳۹۲ از دنیا رفت. فرزندان منصور محبیان عبارتند از: مهدیس، پردیس، رضا و نوادگان او، آریان حقیقی، ملودی حقیقی و پارسا قدرتی‌پور هستند. در علی‌رغم تمایل سایر برادرانش به ویولن، علاقهٔ وی از ابتدا به گیتار بود. دوران نوجوانی حبیب مصادف با پیدایش گروه بیتلز در دهه ۶۰ میلادی اروپا شد و این باعث علاقهٔ بیشتر وی به موسیقی گردید. با پذیرفته شدن در آزمون صداوسیما، زیر نظر مرتضی حنانه به فراگیری اصول و تدابیر آهنگسازی روی آورد. بعدها وی توانست به‌عنوان خواننده در تلویزیون استخدام شود. وی بعد از ۲ سال از استخدام در رادیو و تلویزیون به خدمت سربازی رفت و در آنجا نیز خواننده باشگاه افسران بود.
همسر اول حبیب، شادی نام داشت. احمدرضا تنها فرزند حبیب از وی است که در ایران زندگی می‌کند. روزی شادی در خیابان پایش پیچ می‌خورد و به علت آنکه احمدرضا را در آغوش داشته به زمین می‌افتد و در بیمارستان به دلیل حساسیت به آمپول پنی‌سیلین در عرض چند دقیقه فوت می‌کند. تقریباً همزمان با فوت همسر حبیب، مادر او نیز، به‌علت حملهٔ قلبی فوت می‌کند و این حوادث باعث می‌گردد که در اولین آلبومش یعنی «مرد تنهای شب» که در سال ۱۳۵۶ انتشار یافت بیشتر آهنگ‌ها را به‌یاد ایشان بخواند. آهنگ‌های «مادر» و «خرس کوکی» را به‌یاد مادرش، «شهلای من» و «خواب سرخ بوسه‌ها» را به‌یاد همسرش و «نگاهم» را به‌یاد هر دوی ایشان خواند. همسر دوم حبیب ناهید نام دارد که «محمد محبیان» ثمره ازدواج با اوست. وی از معدود خوانندگانی است که در اجرای آهنگ‌هایشان از گیتار دوازده سیم استفاده می‌کند.

ترک و بازگشت به ایران

حبیب در سال ۱۳۶۰ به‌دلیل ممنوعیت خواندن وی در ایران، ایران را ترک کرد و در سال ۱۳۶۴ در لس آنجلس در ایالات متحده آمریکا ساکن شد.او در سال ۱۳۸۸ با نگاشتن نامه‌ای به رئیس جمهور وقت، محمود احمدی‌نژاد، خواستار حضور در کشور شد و با موافقت ضمنی و پذیرفتن رعایت برخی شرایط به همراه خانواده اش به ایران بازگشت و در رامسر، چهارصد دستگاه اقامت کرد.



آلبوم و کنسرت در ایران

حبیب در سال ۱۳۸۹ درخواست خود برای دریافت مجوز انتشار آلبوم را ارائه کرد و اعلام کرد که می‌خواهد در ورزشگاه آزادی تهران کنسرت برگزار کند؛ و ادعا کرد که این کنسرت اگر ۱۰ شب هم برگزار شود، ۱۰۰ هزار نفری آزادی خالی نمی‌شود.

حبیب در آخرین مصاحبهٔ خود اعلام کرد که با اختیار خود به ایران برگشته و قطعه‌ای به‌نام «عشق‌های خدایی» را در آلبوم جدید خود ساخته است.او در ژانویه ۲۰۱۲ موزیک‌ویدئویی به‌همراه سمیر زند، منتشر کرد که عناصری از تکنو، ترنس و هاوس دارد. این ویدئو موجب جلب توجه گسترده رسانه‌ای شد.

بازداشت

در سال ۱۳۹۳ حبیب در جاده ماسوله و شهرک تاریخی ماسوله در حال تولید یک ویدئو کلیپ بود که توسط نیروی انتظامی بازداشت شد و به واسطه تشاهر و همچنین عدم به همراه داشتن مجوزهای مربوطه برای ضبط فیلم، به دادسرا معرفی شد تا روند قضایی معمول پیگیری شود. در پایان، حبیب با تودیع قرار وثیقه متناسب آزاد شد.اما برخی سایت‌ها اعلام کردند که وی توسط لباس شخصی‌ها و بی‌دلیل دستگیر شده است.

حبیب پس از آزاد شدن، یک نامه سرگشاده با عنوان «من در سرزمین مادری‌ام بدون دلیل بازداشت شدم و بدون دلیل هم آزاد!» نوشت.

انتشار کتاب مرد تنهای شب

در سال ۱۳۹۳ کتاب «مرد تنهای شب» به قلم حبیب انتشار یافت و در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران همانسال ارائه شد. این کتاب برگزیده‌ای از آثار و ترانه‌های حبیب در همه سالهای فعالیت اش را تشکیل داده است.





داغ کن - کلوب دات کام
نظرات() 
Gloria Reed
دوشنبه 28 بهمن 1398 07:33 ب.ظ
Thanks for sharing such an article with. I found it very helping and it actually worked for me. Keep it up with your job.
Gloria Reed
دوشنبه 28 بهمن 1398 07:33 ب.ظ
Thanks for sharing such an article with. I found it very helping and it actually worked for me. Keep it up with your job.
Gloria Reed
دوشنبه 28 بهمن 1398 07:33 ب.ظ
Thanks for sharing such an article with. I found it very helping and it actually worked for me. Keep it up with your job.
Gloria Reed
دوشنبه 28 بهمن 1398 07:33 ب.ظ
Thanks for sharing such an article with. I found it very helping and it actually worked for me. Keep it up with your job.
Gloria Reed
دوشنبه 28 بهمن 1398 07:33 ب.ظ
Thanks for sharing such an article with. I found it very helping and it actually worked for me. Keep it up with your job.
Irene Frost
شنبه 26 بهمن 1398 04:43 ب.ظ
I like everything you post. You have done fantastic job
Irene Frost
شنبه 26 بهمن 1398 04:43 ب.ظ
I like everything you post. You have done fantastic job
Irene Frost
شنبه 26 بهمن 1398 04:43 ب.ظ
I like everything you post. You have done fantastic job
Irene Frost
شنبه 26 بهمن 1398 04:43 ب.ظ
I like everything you post. You have done fantastic job
Irene Frost
شنبه 26 بهمن 1398 04:43 ب.ظ
I like everything you post. You have done fantastic job
Irene Frost
شنبه 26 بهمن 1398 04:43 ب.ظ
I like everything you post. You have done fantastic job
Irene Frost
شنبه 26 بهمن 1398 04:43 ب.ظ
I like everything you post. You have done fantastic job
Irene Frost
شنبه 26 بهمن 1398 04:43 ب.ظ
I like everything you post. You have done fantastic job
Irene Frost
شنبه 26 بهمن 1398 04:43 ب.ظ
I like everything you post. You have done fantastic job
Grace Nelson
پنجشنبه 24 بهمن 1398 12:23 ب.ظ
Good day! I could have sworn I’ve visited this blog before but after going through some of the articles I realized it’s new to me. Anyways, I’m certainly pleased I discovered it and I’ll be book-marking it and checking back regularly!
Grace Nelson
پنجشنبه 24 بهمن 1398 12:23 ب.ظ
Good day! I could have sworn I’ve visited this blog before but after going through some of the articles I realized it’s new to me. Anyways, I’m certainly pleased I discovered it and I’ll be book-marking it and checking back regularly!
Grace Nelson
پنجشنبه 24 بهمن 1398 12:23 ب.ظ
Good day! I could have sworn I’ve visited this blog before but after going through some of the articles I realized it’s new to me. Anyways, I’m certainly pleased I discovered it and I’ll be book-marking it and checking back regularly!
Grace Nelson
پنجشنبه 24 بهمن 1398 12:23 ب.ظ
Good day! I could have sworn I’ve visited this blog before but after going through some of the articles I realized it’s new to me. Anyways, I’m certainly pleased I discovered it and I’ll be book-marking it and checking back regularly!
Grace Nelson
پنجشنبه 24 بهمن 1398 12:23 ب.ظ
Good day! I could have sworn I’ve visited this blog before but after going through some of the articles I realized it’s new to me. Anyways, I’m certainly pleased I discovered it and I’ll be book-marking it and checking back regularly!
Dorris H.
سه شنبه 22 بهمن 1398 07:01 ب.ظ
An intriguing discussion is definitely worth comment. I do think that you should write more about this topic, it may not be a taboo matter but typically people don’t talk about these topics. To the next! Best wishes!!
Dorris H.
سه شنبه 22 بهمن 1398 07:01 ب.ظ
An intriguing discussion is definitely worth comment. I do think that you should write more about this topic, it may not be a taboo matter but typically people don’t talk about these topics. To the next! Best wishes!!
Dorris H.
سه شنبه 22 بهمن 1398 07:01 ب.ظ
An intriguing discussion is definitely worth comment. I do think that you should write more about this topic, it may not be a taboo matter but typically people don’t talk about these topics. To the next! Best wishes!!
Dorris H.
سه شنبه 22 بهمن 1398 07:01 ب.ظ
An intriguing discussion is definitely worth comment. I do think that you should write more about this topic, it may not be a taboo matter but typically people don’t talk about these topics. To the next! Best wishes!!
Dorris H.
سه شنبه 22 بهمن 1398 07:01 ب.ظ
An intriguing discussion is definitely worth comment. I do think that you should write more about this topic, it may not be a taboo matter but typically people don’t talk about these topics. To the next! Best wishes!!
Dorris H.
سه شنبه 22 بهمن 1398 07:01 ب.ظ
An intriguing discussion is definitely worth comment. I do think that you should write more about this topic, it may not be a taboo matter but typically people don’t talk about these topics. To the next! Best wishes!!
Dorris H.
سه شنبه 22 بهمن 1398 07:01 ب.ظ
An intriguing discussion is definitely worth comment. I do think that you should write more about this topic, it may not be a taboo matter but typically people don’t talk about these topics. To the next! Best wishes!!
Dorris H.
سه شنبه 22 بهمن 1398 07:01 ب.ظ
An intriguing discussion is definitely worth comment. I do think that you should write more about this topic, it may not be a taboo matter but typically people don’t talk about these topics. To the next! Best wishes!!
Dorris H.
سه شنبه 22 بهمن 1398 07:01 ب.ظ
An intriguing discussion is definitely worth comment. I do think that you should write more about this topic, it may not be a taboo matter but typically people don’t talk about these topics. To the next! Best wishes!!
Sarah Lewis
شنبه 19 بهمن 1398 04:20 ب.ظ
Your style is very unique in comparison to other folks I’ve read stuff from. Many thanks for posting when you have the opportunity, Guess I will just book mark this blog.
Sarah Lewis
شنبه 19 بهمن 1398 04:20 ب.ظ
Your style is very unique in comparison to other folks I’ve read stuff from. Many thanks for posting when you have the opportunity, Guess I will just book mark this blog.
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر


نمایش نظرات 1 تا 30


Admin Logo
themebox Logo



ساخت وبلاگ در میهن بلاگ

شبکه اجتماعی فارسی کلوب | اخبار کامپیوتر، فناوری اطلاعات و سلامتی مجله علم و فن | ساخت وبلاگ صوتی صدالاگ | سوال و جواب و پاسخ | رسانه فروردین، تبلیغات اینترنتی، رپرتاژ، بنر، سئو