خبر گزاری جوانان ایران - آینه

سال نو میلادی

تاریخ:دوشنبه 4 دی 1396-06:36 ب.ظ

- 4 دی (25 دسامبر) مصادف با آغاز جشن کریسمس
- 11 دی (1 ژانویه ) مصادف با  آغاز سال نو میلادی 2018

 

بر اساس سنتی دیرینه، مسیحیان ابتدای سال را اول ژانویه می‌دانند. (همانگونه كه ما ایرانیان ابتدای سال خود را روز اول فروردین می‌دانیم و اعراب ابتدای سال خود را ماه محرم می‌دانند) و شروع سال، غیر از مبدأ سال است.

مبدا تاریخ نزد مسیحیان تولد حضرت عیسی مسیح (ع) است كه اتفاقا در روز 25 ماه دسامبر واقع شده یعنی یك هفته مانده به تحویل سال نو میلادی (همانگونه كه مبدا تاریخ شمسی ما ایرانیان و سال‌های قمری: 12ربیع الاول مصادف با هجرت پیامبر از مكه به مدینه است اما ابتدای سال، فروردین ماه در سال شمسی و محرم در ماه‌های قمری است).

 

در کشورهایی که از تقویم میلادی استفاده میکنند، سال نو معمولا در اول ژانویه برگزار میگردد. در حال حاضر، جشن گرفتن سال نو یکی از بزرگترین رویدادهای جهانی میباشد. در شب ۳۱ دسامبر هر سال، آخرین روز یک سال میلادی و روز قبل از روز سال نو در بسیاری از کشورهای جهان، عموما قاره‌های اروپا، آمریکا، استرالیا و بخش‌هایی از آسیا و آفریقا مراسم سال نو برگزار میشود. در فرهنگ جدید غرب این روز با گردهمایی‌هایی در مجالس و مهمانی‌ها برگزار میشود که انتقال سال را ساعت ۱۲:۰۰ شب جشن می‌گیرند.

 

بسیاری از فرهنگ‌ها در این شب از آتش‌بازی و دیگر روش‌های پرصدا برای جشن گرفتن استفاده می‌کنند. شب سال نو به صورت جهانی مطابق با تولد مسیح یا عرف‌نامه پس از میلاد در کشورهای مسیحی و حتی غیر مسیحی در ۳۱ دسامبر برپا میشود. شب سال نو همچنین به عنوان هفتمین روز کریسمس در مسیحیت غربی شناخته میشود.

 

سال 2018, آغاز سال نو 2018, آغاز سال نو میلادی

 

چرا سال میلادی از اول ژانویه آغاز می‌شود؟
دلیل خاصی برای آغاز شدن سال میلادی از اول ژانویه ذكر نشده است زیرا اقوام مختلف هر كدام روزی را مبدأ سال خود قرارداده اند. مثلاً سال نو مقدونی ها در زمان اسكندر از پاییز شروع می شد و یونانی ها وسط تابستان را مبدأ سال خود قرار می دادند و ایرانی ها هنوز كه هنوز است روز اول بهار را نوروز می دانند.


مسیحی هایی كه اول ژانویه را مبدأ سال میلادی قرار می دهند مدیون رومی ها هستند، در عصر امپراتوری روم روال كار براین بود كه كلیه مقامات مملكتی روز ۱۵ مارس (۲۶ اسفند) را روز آغاز خدمت قرار می دادند حتی قیصرها و كنسول های رومی نیز در این روز وارد عرصه كار می شدند. لیكن چون كنسول (فول دیویس نوبیلیور) به دلایلی چند موفق نشد در روز ۱۵ مارس زمام امور را به دست بگیرد و این مهم پس از مدتی تعویق در روز اول ژانویه میسر شد، آن روز را آغاز كار اعلام كردند. ژولیوس سزار هم به یك ژانویه وفادار ماند.


در سال ۴۶ قبل از میلاد، تقویم ژولیانی به دستور ژولیوس سزار تنظیم شد در این تقویم نه فقط اول ژانویه اول سال شناخته شد بلكه خود سال نیز به ۳۶۵‎/۲۵ روز تقسیم شد، زیرا همین مدت لازم بود تا زمین یك بار به دور خورشید گردش كند. به پاس این خدمت تقویم مذكور را ژولیانی گفتند و به پاس بزرگداشت ژولیوس سزار نام او را روی ماه ژوئیه (ژولیوس) نهادند.





داغ کن - کلوب دات کام
نظرات() 
https://executiveholidays.com.mt/celebrity-cruises/
جمعه 30 فروردین 1398 01:45 ب.ظ
主に 取り扱う商品,コピーシャネル財布,シャネル財布コピーなどのブランドコピー商品。
tinyurl.com
دوشنبه 19 فروردین 1398 10:54 ق.ظ
Howdy! Would you mind if I share your blog with my twitter
group? There's a lot of people that I think would really enjoy your content.
Please let me know. Cheers
minecraft
شنبه 17 فروردین 1398 12:07 ق.ظ
My coder is trying to convince me to move to .net from
PHP. I have always disliked the idea because of the expenses.
But he's tryiong none the less. I've been using WordPress on numerous
websites for about a year and am concerned about switching to another platform.
I have heard excellent things about blogengine.net.
Is there a way I can import all my wordpress posts into it?
Any kind of help would be really appreciated!
minecraft
دوشنبه 12 فروردین 1398 05:07 ق.ظ
Undeniably believe that which you said. Your favorite reason appeared to be on the internet the easiest thing to be aware of.
I say to you, I definitely get annoyed while people think about
worries that they plainly don't know about. You managed to hit
the nail upon the top and defined out the whole thing
without having side-effects , people can take a signal.
Will probably be back to get more. Thanks
abcya hook
چهارشنبه 26 دی 1397 06:44 ق.ظ
Thank for sharing
coolmath minesweeper
چهارشنبه 26 دی 1397 06:44 ق.ظ
Good post
What Equipment is Needed for Sling TV
یکشنبه 27 آبان 1397 03:54 ب.ظ
Hi! Do you use Twitter? I'd like to follow you if that would be ok.

I'm absolutely enjoying your blog and look forward to new posts.
Sling TV
پنجشنبه 24 آبان 1397 11:38 ب.ظ
Write more, thats all I have to say. Literally, it seems as though you relied on the
video to make your point. You clearly know what youre talking about,
why throw away your intelligence on just posting videos to
your blog when you could be giving us something enlightening to read?
What Equipment is Needed for Sling TV
دوشنبه 21 آبان 1397 04:35 ب.ظ
Greetings! I know this is kinda off topic but I
was wondering which blog platform are you using for
this website? I'm getting sick and tired of Wordpress because I've had
problems with hackers and I'm looking at options for another
platform. I would be fantastic if you could point me in the
direction of a good platform.
Health Benefits of Coconut Oil
شنبه 5 آبان 1397 08:38 ب.ظ
Wow that was strange. I just wrote an really long comment but after I clicked submit my comment didn't
appear. Grrrr... well I'm not writing all that over again. Anyways, just wanted to say wonderful blog!
Health Benefits of Coconut Oil
سه شنبه 1 آبان 1397 12:02 ب.ظ
Hi colleagues, how is the whole thing, and what you wish for
to say regarding this post, in my view its really awesome in favor
of me.
minecraft free download 2018
چهارشنبه 18 مهر 1397 07:07 ق.ظ
When I initially commented I clicked the "Notify me when new comments are added" checkbox and now each time a comment is added I get several e-mails with the same comment.

Is there any way you can remove people from that service?
Bless you!
minecraft
یکشنبه 15 مهر 1397 04:00 ب.ظ
It's very straightforward to find out any topic
on net as compared to textbooks, as I found this article at
this website.
minecraft
شنبه 14 مهر 1397 04:05 ب.ظ
This is a topic that's close to my heart...
Thank you! Where are your contact details though?
minecraft
جمعه 13 مهر 1397 09:29 ق.ظ
Hi, i feel that i saw you visited my web site so i came to return the favor?.I'm trying to
to find issues to improve my site!I assume its good enough
to make use of a few of your ideas!!
minecraft
جمعه 13 مهر 1397 04:24 ق.ظ
I do accept as true with all of the ideas you've presented
for your post. They are very convincing and can certainly work.
Nonetheless, the posts are very quick for beginners. Could you please lengthen them a
little from subsequent time? Thanks for the post.
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر




Admin Logo
themebox Logo